星期三, 九月 27

To be by your side

鸟与梦飞翔的主题曲.




歌词:
Nick Cave——to be by your side
Across the oceans Across the seas, Over forests of blackened trees.
越过海洋,越过黑森林
Through valleys so still we dare not breathe, To be by your side.
经过山谷我们静悄悄地要飞到你的身边。
Over the shifting desert plains, Across mountains all in flames.
越过变化招的沙漠和平原,越过在火焰中的山岭
Through howling winds and driving rains, To be by your side.
经过咆哮的风和倾盆的雨,要来到你的身边。
Every mile and every year for every one a little tear.
时空转换都化爲一滴滴泪水
I cannot explain this, Dear, I will not even try.
我不能够解释,亲爱的,我不能。
Into the night as the stars collide,
夜晚星星在空中闪烁,
Across the borders that divide forests of stone standing petrified,
越过站在森林边缘的石头,
To be by your side.
要飞到你的身边
Every mile and every year, For every one a single tear.
时空转换都化爲一滴滴泪水
I cannot explain this, Dear, I will not even try.
我不能够解释,亲爱的,我不能。
For I know one thing, Love comes on a wing.
因爲我知道一件事,爱已经来临。
For tonight I will be by your side. But tomorrow I will fly.
因爲今晚我将要飞到你的身边。但是明天我将会飞离。
From the deepest ocean To the highest peak,
从最深的大海到最高的山顶,
Through the frontiers of your sleep.
经过靠近你睡眠之处。
Into the valley where we dare not speak, To be by your side.
我们静悄悄地进入山谷,要飞到你的身边。
Across the endless wilderness where all the beasts bow down their heads.
越过无边无际的荒野,所有的动物向我弯腰敬礼
Darling I will never rest till I am by your side.
亲爱的我将无法休息知道我飞到你的身边。
Every mile and every year, Time and Distance disappear I cannot explain this.
时空转换 一切都在消失 我不能够解释。
Dear No, I will not even try.
亲爱的,我不能。
For I know one thing, Love comes on a wing and tonight I will be by your side.
因爲我知道一件事,爱已经来临。因爲今晚我将要飞到你的身边。
But tomorrow I will fly away, Love rises with the day and tonight I may be by your side.
但是明天我将会飞离。 爱在燃烧,今晚我可能来到你的身边。
But tomorrow I will fly, Tomorrow I will fly, Tomorrow I will fly.
但是明天我将会飞离,明天我将会飞离,明天我将会飞离。

没有评论: